Moj sin upravo je krenuo u prvi razred srednje škole. Prepričavajući kako je bilo prvi dan škole dobila sam fraze. Oči su mi se okretale kao na vrtuljku, a iz ušiju mi se parilo toliko da mi se i kosa počela sama od sebe kovrčati.
„Ne tolerira se kašnjenje. Oni koji putuju vlakom neka idu na raniji vlak. Ne smiju se nositi kratke hlače. Ovo je škola koja ima svoje standarde i stoga ne dopušta….“
Na kraju agonije slušanja kako je bilo prvi dan, odlučim progutati knedlu i ništa ne komentirati. Neki unutarnji znak mi je govorio „Samo slušaj i ništa ne komentiraj.“
Jedino što sam izrekla na kraju priče bilo je: „Dobro, mene sad zanima, nakon što si mi ovo sve prepričao, koji je tvoj dojam tog prvog dana i škole?“
Moj sin je odgovorio: „Pa meni je OK sve ovo kako su predstavili. Pokazali su da imaju disciplinu.“
Ukoliko radite kao konzultant/ica često ste u situaciji da mijenjate timove, ponekad radite istovremeno sa nekoliko timova, a česta je i situacija da ljudi dolaze i odlaze, neki se zadržavaju dulje, neki kraće, ovisno o tipu projekta, angažmanima i sl.
Postoje razne klasifikacije tipova ličnosti koje nam pomažu razumjeti zašto određene osobe više preferiraju npr. procedure (PLAVI), druge sastanke po kafićima (ŽUTI), treće sve žele riješiti pokazujući snagu svoje pozicije (CRVENI), a četvrte čekaju da dobiju zadatak kako bi ga odradili (ZELENI)….
Primjer koristim vodeći se podjelom koju je predstavio Thomas Erikson u svojoj knjizi „Okruženi idiotima“. Ova knjiga mi je pomogla znatno unaprijediti moje razumijevanje članova tima, odnosa, načina pristupa zadacima i sl.
S ovim primjerima „igram“ se i u svakodnevnom životu, pomaže mi i u ulozi roditelja. Nakon što sam odslušala priču mog sina i srećom uspjela držati jezik za zubima do kraja priče mogla sam samo konstatirati, pa naravno, on je PLAVI. Onaj koji voli procedure i kojemu je super što postoje jasna pravila. To mu daje sigurnost i omogućuje da se usredotoči na zadatak.
Comments